A titokzatos tjr (A Door in Niben Bay)
Jrtunkban-keltnkben rteslni fogunk mr az elejn, hogy egy titokzatos kapu tnt fel Braviltl nem messze. Mg a trkpen is berajzoljk neknk, ha esetleg nem tudnnk merre is van Bravil. Mivel boldog-boldogtalan emiatt bgat a birodalomban, nzznk el oda. A Fast Travel egyelre nem l, vagyis jussunk el a krnykre, majd sszunk egy keveset. szre fogjuk venni a kaput. Sheogorath arcvonsait fogjuk felfedezni benne. Egyszerre hrmat is. A kapu egyben egy portl, amely a Nagyr birodalmba, a Shivering Isles-re vezet. Mieltt feltennnk a krdst, hogy "egybknt mi a fene ez itt?", Sheo szl a kapu krl egybegyjtekhez. Illetve nem szl, csak pp hallani, ahogy jkat mulat azon, hogy a tloldalon folyamatosan hullanak a kalandorok. (a mszrszkrt a Kapu rzje a felels, de ezt majd mi is tapasztalni fogjuk).
 Az tjr. Khajiit bartunknak nagyon nem akardzik tmenni.
Szval itt llunk a kapu eltt. A portl tloldalrl kiszrd hangok miatt pran gondolkodba esnek, s ltszik rajtuk, hogy egyre kevsb tartjk ezt a kalandot j mknak. Az i-re a pontot egy sttelf teszi fel, aki hirtelen elbukkan a portlbl. Szemei rlten cikznak, kezvel a hajt tpi, s habz szjjal motyog ssze-vissza. "Ez gy nem helyes, ez rltsg, ez lehetetlen! Mirt? Mirt? Semmi sem az, aminek ltszik, ezt egyszeren kptelensg megcsinlni." Aztn szreveszi, hogy tbben is t figyeljk. "Maradjatok tvol tlem!" - kiltja eltorzult arccal. m a kvetkez pillanatban elkapja a kardjt, s egyiknkre, az t riadtan figyel Khajiitra tmad. Khajiit bartunk pillanatok alatt megdnti az aktulis tvolugrsi vilgrekordot. Ekkor hirtelen a semmibl egy katona terem az elf mellett, s rvid dulakods utn megli. A katont senki sem ltta eddig. Pedig mindvgig ott volt. Harcra kszen. mr tud valamit.
Rvid beszlgets utn kiderl, hogy nem az elf volt az els, s nem az utols, aki gy fejezte be plyafutst. Ltszlag rtelmes, egszsges emberek lpnek t nap mint nap a portlon, m amikor visszatrnek, rjuk sem lehet ismerni. Sajnos legtbbjket ott helyben meg kell fkezni, tbbek kztt ezrt is posztol az tjrnl a katona. Khajiit bartunknak ezen a ponton elege lesz az egszbl, s sr szitkok kzepette elindul hazafel. Mi kzljk a katonval, hogy nem ijedtnk meg, bemegynk. A katona elmosolyodik, s mikzben a kardjrl trlgeti a vrt, bartsgosan kzli velnk, minket is el fog takartani a fldrl, ha gy rkeznk vissza. A httrben ismt Sheo hangja hallatszik: "Hozzatok mr vgre egy bajnokot!" "Most komolyan, gyertek! Csaldias hangulat, j idjrs, kivl telek - idelis idpont egy ltogatshoz a Szigeten!". Az reg kivl PR-os, meggyztt. Belpnk.
Belptnk. A portl tloldaln olyas valami fogad, amire senki sem szmtott. Egy kis 22 mteres szoba, rasztallal a kzepn, rajta egy knyv s egy metronm, az asztal tloldaln pedig egy mosolygs, kopasz, adellenrnek (vagy inkviztor?) tn figura, akinek lthatan annyi kedve van a kvetkez prbeszdhez, mint egy foghzshoz.
 A Fkamars az egyszemlyes fogadbizottsgunk
Elmondja, hogy a Nagyr parancsra nylt a kapu. Sheo olyan haland bajnokokat keres, akik az szolglatba llnak, s segtenek neki egy igen knyes gyben. A lehetsg adott, nem erszak a diszntor, mindenki magtl jn t a kapun, s nllan dntenek arrl, kiprbljk e magukat, vagy sem. Akiknek nem sikerl a prba, nos, ket hagyjuk. Az elf pldja jl mutatja, mire szmthatnak az elbukott kalandorok. Ezek a bajnokok nem voltak felkszlve, gyengnek talltattak. Nem mellkesen, a gondolataik ezentl egytl-egyig Sheo Nagyr tulajdont kpzik. Kamars bartunk (mint kiderlt, a Fkamars errefel) kiss felhborodik, amikor arrl krdezzk, meg lehet e bajnokokat gygytani. "Ez az eszement llapot nem betegsg. Nem lehet meggygytani. Ezeknek a bajnokoknak az lete megvltozott, gykeresen. Taln neknk lenne szksgnk gygytsra, nem nekik" - teszi hozz gnyosan. Szval, dntennk kell. Mgttnk a kijrat, vissza a portlhoz. Mg most tvozhatunk, semmi gond belle, max pr rcskt vett el az letnkbl ez a kis intermezzo. De ha folytatjuk a kalandunkat, akkor belpnk a Szigetre, a Kamars mgtti ajtn. Utbbi esetben ha sikerl tjutnunk az rlet Kapujn (ezt rzi a Kapu rzje, akivel lesz mg gond bven), akkor kzel kerlnk ahhoz, hogy Sheo fantzit lsson bennnk. Belpni? Hazamenni? Belpni? Hazameeeeeenni? Bel... Szval dnteni kell, mert a Kamarsnak mg ezernyi a dolga, s nem r r egsz nap velnk szrakozni.
Igent mondunk. Ekkor a Kamars felll, s kimegy az ajtn. Mieltt brmit is szlnnk, a szoba amiben eddig ltnk, elrepl. A sz legszorosabb rtelmben! A falak sznes pillang-tengerr vltoznak, amelyek hopp, elrppennek a szlrzsa minden irnyba. Mi pedig ott lnk tovbbra is az asztal mgtt, ttott szjjal, immron a Szigeten. Kalandjaink elkezddtek!
A falak pillangkk vltoznak, majd elreplnek, mieltt annyit mondannk, hogy fapapucs
Megjegyzsek:
-
A Szigetekre tilos behajtani Lval, vagyis ha hasznljuk a Saddle Bags nev addont, akkor kszljnk fel arra, hogy ez most megsznik. Vegyk magunkhoz mindent, ami kell a ltskbl.
-
A paci meg fog vrni minket, ha tlljk a kalandokat. Br clszer egy istllban hagyni, nehogy ellopjk... vagy megegyk.
-
Mivel egyelre nem tudni, lesz e sajt hziknk a Szigeteken (ahol trolni tudnnk az rtkesebb dolgokat), szerelkezznk fel Feather hats cuccal, vagy varzslattal. Htha gy el tudjuk kerlni azt, hogy htrahagyunk vagy feleslegesen eladunk drga cuccokat, csak mert nem tudjuk mr cipelni magunkkal.
-
Vigynk magunkkal Bow-t, szksg lesz r. De vehetnk a tloldalon is, igaz pnzrt.
-
A Szigeteken temrdek j fegyver, s pncl vr rnk, gy csak azt vigyk magunkkal, amelyre felttlen szksg van.
-
rdemes mr az tjr Tamrieli oldaln elkezdeni az Alkmista alapanyagok gyjtst. Odat meg folytatni.
Kifejezsek a jtkban:
- rlet Kapuja / Kapu - Gates of Madness
- a Kapu rzje / rz - Gatekeeper
- Reszket Szigetek / "Sziget" - Shivering Isles rviden
- Az rlet Fennskja - Realm of Madness
- Sheo - Sheogorath
- Kamars - Chamberlain
|