Az egsz gy kezddtt, hogy hreket hallottunk egy furcsa kapurl, amely nem rgen nylt meg Bravil mellett egy szigeten. Kvncsi s kalandvgy emberknt elmentnk megnzni a sajt szemnkkel. Kiderlt, hogy Sheogorath, az rlet Hercege egy haland bajnokot keres, aki segt neki. Tapasztaltuk azt is, hogy nem rt felkszlni a kaland eltt, mert a szemnk lttara vertek agyon egy elfet, aki eszt vesztette a kalandok sorn. Amikor belptnk az tjrba, egy kis terembe talltuk magunkat, ahol egy Haskill nevezet figura - aki a Nagyr kamarsa - fogadott. Meslt pr dologrl felletesen, de csak egy dolog rdekelte. Belpnk e a Reszket Szigetekre, s belekezdnk a kalandokba, vagy meghtrlunk? Belevgtunk. s most itt llunk egy ismeretlen vidken, s fogalmunk sincs, mi vr rnk.

A falak pillangkk vltak, majd elrepltek.
Egy dolgot tudunk, amit a kamars emltett a beszlgets sorn. t kell jutnunk az rlet Kapujn (Gates of Madness) , ez az els feladat. Ha tjutunk, akkor azzal mr bizonytottunk egy keveset, s taln Sheogorath felfigyel rnk. Ezrt aztn els lpsknt irny a Kapu, brmerre is legyen az. A Szigetek vidkrl nehz brmit is mondani a szoksos jelzket hasznlva. A tj tvzi Vvardenfell gombs, mocsaras krnyezett, Pelikn elvtrs szellemvastjval (csak ezttal Bstya elvtrs helyett Sheo ksznt rnk folyamatosan), s mondjuk nyakonntjk egy kellen rszeg fest absztrakt festmnynek hangulatval. Lehetetlen lerni, ltni kell.
A portl helyrl ltni pr hznak ltsz ptmnyt, ezrt arra fel indulunk el, egy macskakves ton. Kisvrtatva a helyi bennszltt kzssg egy kedves, de kiss nav pldnya kt belnk, akit aztn srgsen lebeszlnk tervrl, pr erteljesebb pofon segtsgvel. Folytatva az svnyt, hamarosan el is rnk azokhoz az pletekhez, amiket korbban lttunk.

Passwall vroska, a bajnokok gylekez helye, ahonnan csak visszafel vezet az t...
Egy kisebb falucskba rnk, mely stlusosan a Passwall nevet viseli. A falu elgg kihalt. Ez all kivtelt kpez a helyi kocsma, ahol - mint minden kocsmban a vilgon - pezseg az let. Itt tudjuk meg, hogy az rlet Kapuja, amit keresnk, az pr sarokra van innen, a macskakves t pp oda vezet. A helyiek kedves emberek, kzzel lbbal magyarzva prbljk a tudtunkra adni, hogy hlyk vagyunk, s a vilgon semmi keresnivalnk arrafel. Magyarzatknt csak annyit suttognak a flnkbe, hogy ott a Kapu rzje (Gatekeeper) . Visszakrdeznk, de ekkor hirtelen mindenki elhallgat. Flelem s rmlet, megvets s sznalom hatja t az elbb mg vidm kocsmai lgkrt. gy ltszik, nem nagyon kne ezt az rzt publikusan emlegetni. Egyedl egy szaki mosolyodik el. Ekkor egy redguard lp mellnk. Shelden az, a helyi "polgrmester". Kri, hogy kvessk. Szk szav, nem ad magyarzatot, csak annyit mond, jobb ha a sajt szemnkkel ltjuk a dolgot, hiszen gy sem hinnnk el addig. Aztn majd beszlnk.
Nmn kvetjk. Csak pr szz mtert haladunk, amikor egy rmlt ork fut velnk szembe. Egykor szebb napokat ltott pnclzata csupa vr, kardja a kezben ketttrve, fejn zzdsok nyomai. Hzza a lbt, de ltszik rajta, hogy ez a legkisebb gondja. Nem foglalkozik velnk, szablyosan trohan rajtunk, majdnem felbortva a mosolyg Sheldent. "Ez a szemt kicsinlta az egsz csapatomat. Ilyen nincs, ez lehetetlen, nem hinyzik ez nekem!" - kiablja, mikzben eltnik a szemnk ell. Amg a menekl orkot figyeljk (szokatlan ltvny) Shelden elre siet pr mtert, majd int, hogy megrkeztnk, s ha kedves az letnk, akkor itt s most meglluk, s nem megynk kzelebb. Odastlunk mell, s kezdjk rteni az egszet.
Megrkeztnk az rlet Kapujhoz. Csak ekkor tnik fel, hogy Passwall s a krnyezete teljesen krl van zrva egy igencsak masszv vrosfallal. Azzal a fajtval, amely meggtol brmit s brkit abbli tervben, hogy a vrosbl tjusson a Reszket Szigetekre, s vissza. Kivve, ha a Kaput hasznljuk, amely eltt per pillanat llunk. Illetve nem. Ami eltt llunk, az egy hatalmas nagy problma. A Kapunak van egy biztonsgi rendszere. gy hvjk, a "Kapu rzje". Hatkony, errl tucatnyi hulla tanskodik. Shelden megfogja a keznket, s lehz az trl. Az rzt bmulva szre sem vettk, hogy egy csapat Imperial rkezik az ton. Lgisok. Felismerni ket a pncljukrl, s ntelt vigyorukrl. Shelden dvzli ket, majd kzli velk, hogy mint a helyi polgrmester, szvesen ltja ket a vrosban, de innen most azonnal menjenek el, forduljanak vissza. Most mg megtehetik. A Lgisok megvet pillantsokkal s vltozatos szitkokkal adjk a polgrmester tudtra, hogy szerintk meghlylt, s nem kellene beleszlni a nagyok dolgba. Shelden megvonja a vllt, majd lel egy t szli nagyobb kre. "n szltam" - kzli, majd elvesz egy Skooma pipt.

A Kapu, s eltte a biztonsgi rendszer,
aki miatt mg Chuck Norris is ktszer meggondoln a dolgot
A biztonsgi rendszer mr eleve elg brutlis ltvny, de mkds kzben egyszeren lerhatatlan. Az rz nem sokat vacakol, ahogy a Lgisok tl kzel merszkednek a Kapuhoz, elindul feljk. Msodpercek alatt zz ssze kt koponyt, tr kett egy gerincet, s tp kett pr katont. "Hallgatniuk kellett volna rm" - rzza meg a fejt Shelden - "Sosem hallgatnak rm, aztn meg csak srnak otthon az zvegyek. Hopp, tessk, az is meghalt. n figyelmeztettem ket, nem? De. Hiba...". Ebben a pillanatban rezzk igazn azt, mekkora mzlistk is vagyunk, hogy betrtnk a kocsmba. "A legrosszabb az egszben" - folytatja Shelden - "hogy a melk szttrancsrozza ket, s most megint napokig szagolhatjuk a rothad hullk s a vr szagt, ha a vros fel fj a szl." A Lgisok csnya vget rnek. Nem egsz 5 perc alatt a teljes szakasz elhullik. Shelden int, hogy ideje indulni, a msornak vge.
Kvetjk. Esznk gban sincs egyedl megtmadni az rzt. Nincs az az Isten. A vros fel stlva vgre tudunk beszlgetni a polgrmesterrel. Elmondja, hogy ahol vagyunk, a fallal krlvett terlet, ez a Fringe. Amolyan vrterem a Szigetekre rkez kalandorok szmra. Innen csak hrom ton tvozhatunk. Egy, a portlon keresztl amin rkeztnk, kett, az rlet Kapujn t, hrom, nylonzskban. A Szigetekre nem lphet be csak gy brki, ahhoz Sheogorath "jvhagysa" kell. Elmondja azt is, hogy Passwall, a kis falucska sokkal korbban plt, senki sem tudja, hogy ki ltal. resen lldoglt, majd az ide rkez kalandorok vettk birtokba, s most k lakjk. Illetve azok, akiknek volt annyi eszk, hogy ne kezdjenek ki az rzvel. Ezek a bajnokok vrnak, terveket sznek, s klnfle terikat gyrtanak arra, hogy lehetne legyzni a melkot. Ez persze csak a ltszat, gyakorlatilag mindenki be van sz*rva. De ha megfutamodnak, s hazamennek Tamrielre, akkor meg rajtuk rhg mindenki. gyhogy patt helyzet van. Itt lopjk a napot a vrosban, prbljk remeg lbakkal kitallni, mit is kellene csinlni. Shelden van itt a legrgebb ta kzlk, ezrt a vezet. Nomeg azrt, mert szeret vezet lenni s a legjobb e poszton. Sajt bevallsa szerint.
Megkrdezzk tle, hogy van e brmi fle esly arra, hogy legyzzk az rzt. Mosolyog? "Esly mindig van! 50-50%. Vagy sikerl vagy nem." Ha-ha. Idita. Megkrdezzk, hogy el lehet e addig terelni az rz figyelmt, amg tjutunk a Kapun? Mert a feladat az az tjuts a Kapun, nem felttlen kellene bohckodni ezzel a mszrossal. Shelden ismt jt nevet rajtunk, majd kzli, hogy a Kapu kulcsai az rz testre van erstve. Hogy ne legyen egyszer, oda vannak varrva. Vagyis, elmletileg t lehet jutni a Kapun ha megszerezzk a kulcsokat, de gyakorlatilag ez kptelensg. Kzli, hogy a legjabb tervet az rz legyzsre s a kulcsok megszerzsre egy Jayred nev fick agyalta ki, de rszleteket nem tud mondani. s mivel az egsz gyis csak egy jabb ngyilkos prblkozs, nem is igazn rdekli a dolog. Jayredet a kocsmban talljuk meg. Hol mshol!

"A kocsmban ott van a nagy let, tombolnak az agyak, lesek a ksek..."
Az italmrsbe belpve els utunk Dredhwenhez, a - nem kicsi gerincferdlssel kszkd - kocsmrosnhoz vezet. Halkan megkrdezzk tle, mit tud a melkrl a Kapu eltt. rmlten kzli, hogy hagyjuk t ezzel bkn, ha inft akarunk, akkor forduljunk Jayredhez az szakihoz, vagy Relmynahoz, a Sttelfhez. Elbbi folyamatosan hangoztatja, hogy van egy terve, ami alapjn meg lehetne lni az rzt. Utbbi pedig az egyetlen lny, akit nem bnt az rz. Kezdjk az szakival.
Jayred pp vacsorzik, ezrt nem rl, amikor megzavarjuk. Amint kzljk vele, hogy az rzrl lenne sz, bartsgos zemmdba kapcsol. Jayredrl hamar kiderl, hogy dszpldnya azon perverz rlteknek, akik szabadon s bntetlenl mszklhatnak a vilgban. szaki bartunk ugyanis megszllottan vonzdik a csontokhoz. Igen, a csontokhoz. (nem m Dr. Bones fle mdon, ez elvetemltebb) Mindegy, hogy ember vagy kutya, a lnyeg hogy csont legyen. Beszl hozzjuk, beczgeti ket, megrti mit zennek neki. Ezrt aztn az mr annyira nem is meglep, amikor kiderl, csak azrt akarja meglni az rzt, mert kell neki a melk csontvza. A "hangok" mondtk neki - az rz csontvza hvja, hvogatja maghoz minduntalan. rlt, nincs mese. De legyen akrmennyire is pszihopata, van egy terve. Ami mkdhet.

Jayred, az szaki, legtbbszr sz szerint veszi, a "majd kiugrik a brbl" mondst
Be kellene jutni egy helyre, a "Csont s Hs Kertjbe" (Gardens of Flesh and Bones). Ez persze nem olyan egyszer. Nem rt ha rendelkeznk nmi tolvaj tudssal. Jayred sajnos nem ez a fajta, gy egyedl nem tud betrni. Pedig rzi, hogy ott lenne a kulcs az rz legyzshez. No meg a fenn emltett csontjai is ott vannak. Jayred szerint az rz nem l teremtmny, hanem egy mgikus lny, egy varzslat. Az korbbi rzk tetemei a Kertben vannak, s az szaki szerint a tetemeket fel lehetne hasznlni arra, hogy legyzzk a mostani msolatot. Sokan mondanak sokflt, de szerinte egy megidzett vagy krelt mgikus lnyt legknnyebben "sajt magval" lehet legyzni, illetve maradvnyaibl kszlt varzslattal vagy fegyverrel. Ha sikerlne bejutni a Kertbe, s megszerezni egy rgebbi rz csontvzat, akkor abbl Jayred gyrtana pr nylvesszt. A tbbit elrakn sajt hasznlatra. Ez mr elg ers fegyver lenne ahhoz, hogy esllyel lpjnk fel a melk ellen. Elgondolkodtat tlet. Alszunk r mg egyet.

Relmyna utlja a kalandorokat, fia segtsgvel fel is lp a bevndorlk ellen
pp hogy felllunk az asztaltl, egy elegns ruhba ltztt stt elf stl le az emeletrl. Relmyna az. Illedelmesen ksznnk neki, de hiba. Stlusa lekezel, pp hogy be nem veri az orrt a plafonba. Mikor bemutatkozunk, elfintorodik. Nem szereti a kalandorokat. Legszvesebben kitiltan ket a Szigetekrl. m ellenszenve ellenre szba ll velk. Minden percet kihasznl, hogy kioktathassa, lenzhesse, megszgyenthesse a beszlget partnert. Hasznljuk ki ezt a ggssgt.
Rkrdeznk a Kertre, mire elmondja, hogy a Kerben nevelkedett az "fiacskja", de nyugszik ott tbb, kevsb sikeres "gyermeke" is. Mellesleg, semmi keresnivalnk arra, szval be ne tegyk a lbunkat oda. A "fiacskja" alatt az rzt kell rteni, mert mint kiderl, alkotta meg. Sheogorath blcsessgnek, s sajt zsenialitsnak a gymlcse - ahogy fogalmaz. Fjdalmas s nehz "szls" volt, de megrte. az, mrmint az rz, aki tvolt tartja azokat a Szigetektl, akik nem rendelkeznek Sheogorath ldsval. Tvol tarts alatt termszetesen a ppp verst rti. Pillanatnyi elmezavarunkban mondhatjuk neki, hogy mi is rendelkeznk Sheo ldsval, de sajnos a blff nem jn be. Ltja, hogy a mi lelknk mg hagyomnyos, emberi llek, nem a Sheo fle ldott llek. De ha nem hisszk el, hogy nem rendelkeznk az ldssal (persze hogy nem, hazudtunk), akkor akr azonnal fel is vghat bennnket, s akkor kiderl. Kitelik tle, kpes r. Hagyjuk az ldst a fenbe, inkbb igrjk meg a nnek, hogy megljk a fit, ez eldnttt dolog, ez ellen fellebbezsnek helye nincs. Jt nevet ezen (is). St, biztat is, hogy vgjunk neki minl hamarabb. J hasznt venn hirtelen, egy friss emberi hullnak, sz'al legynk oly' kedvesek, s siessnk. De vagy gy, vagy gy, most hzzunk el, mert mr nagyon unja a beszlgetst. Ha frasztani akarunk valakit a hlyesgnkkel, akkor inkbb keressk meg Nanette-t, imd beszlgetni, csacsogni - javasolja. Oks, hagyjuk magra az elfet (klnben is, kiltsba helyezte, kivgja a nyelvnket ha tovbb beszlnk hozz...)

Kicsi Nanette, csak pr kupica Cyrodiil Brandy, s gy dalol mint a pacsirta...
Nanette egy asztalnl l, s vacsorzik. sokkal bartsgosabb mint Relmyna. Nem is csoda, hiszen Nanette hasonlan hozznk, szintn a portlon keresztl rkezett annak idejn. maga sem tudta, hogy mirt jtt t ide, a Szigetek elvrosba, egszen addig, amg ssze nem futott Relmynaval. Akkor jtt r, hogy is olyan hatalmas varzsl szeretne lenni, mint az elf. Ezrt aztn elszegdtt hozz tanoncnak, bzvn abban, hogy egyszer minden gyakorlati tudst tadja neki a mester. Pldul azt, hogy kell ltrehozni egy ilyen rzt nllan. De hopp, errl inkbb nem beszl, hiszen ez titok. Na helyben vagyunk. A tantvny taln tud mondani valami fontosat az rzvel kapcsolatban, de ehhez az kell, hogy megbzzon bennnk. Hogy rhetnnk ezt el? Ht persze hogy pival. Sok pival. (Civilizltabb emberek pia helyett flrtlhetnek is vele, akkor is kzlkenyebb lesz). Nanette g a vgytl, hogy a nagy titkot elmeslje. s miutn erre egy picit rsegtettnk, el is kezd meslni. Az rz nem ms, mint egy megidzett lny, egy daedra. Relmyna sokig csiszolgatta a lnyt, s csak sokadik prblkozsra sikerlt olyannak megalkotnia, amilyennek szerette volna. De mg gy sem tkletes. Van valami, amivel s ami miatt sebezhet. Ez pedig Relmyna knnye. Az elf knnycseppje megzavarja a varzslatot, emiatt sebezhet vlik az rz. Ggs s kemny asszonynak tnhet Relmyna, pedig nem az. Minden jflkor elmegy, s megltogatja a gyermekt, beszlgetnek egy kicsit, s a bcszskor legtbbszr elsrja magt (mint a legtbb anya, ha el kell vlnia szeretett kis fiacskjtl). Persze vigyznak, nehogy krt okozzon "aprsgban". gy ltszik, hogy a pia hatsa picit kezd lankadni, mert Nanette hirtelen szbe kap, s megkr, el ne mondjuk senkinek, amit most hallottunk. Fleg ne a mesternek. Semmi kedve egy jabb fjdalmas fenytshez, csak mert kikotyogott egy titkot.
Nos, melyik mdszert vlasszuk?. Csontfegyverek? Vagy a knnyek? Br, ha biztosra akarunk menni, akkor rdemes mindkt lehetsget kihasznlni. Tegynk gy. Csinltassunk fegyvert a csontokbl, majd szerezzk meg a knnyeket. Irny teht Jayred elszr.

A kapu, s ami mgtte van - szaki bartunk hn ahtott csontjai
Amikor kzljk az szakival, hogy tetszik a terve s bennevagyunk a buliban, nagyon megrl. A keznkbe nyom egy lkulcsot is, az utols darabot. (A tbbit mr korbban beletrte a zrba) "Nyoms" - kiltja. Nem viccel az reg, tnyleg nagyon akarja azokat a csontokat. Olyan iramban fut elttnk, hogy szinte kptelensg lpst tartani vele. Hamarosan meg is rkeznk a Csont s Hs Kertjhez, illeve annak a bejrathoz. Az kapu termszetesen zrva. Jayred gyermeki lelkesedssel vrja, hogy vgre kinyissuk neki az ajtt. Nem kell profi betrnek lenni ahhoz, hogy kipiszkljuk a zrat. Mondhatni semmisg, mg Mr. Bean is megoldan. Rszegen. m szaki bartunk nem boldogult vele. Amint kinylik a kapu, belpnk. A Kert valaha egy rgi temet lehetett, tele csontokkal s vszzados kriptkkal. Nem messze a terlet kzepn fekszik az, amirt idejttnk - egy korbbi rz csontvza. m mieltt Jayred sszeszedn a csontokat, intnk neki. Trsasgunk van. Pr csontvz s lholt, akik felteheten szintn Relmyna krelmnyai. Vgznk velk. Az szaki nagy-nagy rmre, a rzn kvl jabb csontokhoz jutott. Kzli, hogy testvrv fogad bennnket. Hurr. sszeszedi a csontokat, majd szl, hogy pr ra mlva keressk meg jra, addigra ksz lesz a fegyverrel. Oks.

Egy korbbi rz bzl csontvza a gyzelem kulcsa? Na szp...
Lassan kezd sttedni. Esznkbe jut Nanette mesje, az jfli ltogatsrl. rdemes utnajrni a dolognak, mieltt benznk az szakihoz a ksz fegyverrt. Elindulunk vissza a mszrszkhez. Nincs messze, eltvedni sem lehet, csak kvetni kell a vrnyomokat a fldn. Az rz tovbbra is a Kapu eltt ll, s nz ki a fejbl. Nem tmad, csak ha kzel megynk hozz. Az rnkra pillantunk, mindjrt jfl. vatosan kzelebb lopzunk az rzhz, de pont csak annyira, hogy ne vegyen szre. Hamarosan lpseket hallunk - Relmyna rkezik. Odastl a "fihoz", s hosszasan elbeszlget vele. Sajnos nem halljuk mirl, ahhoz tl messze vagyunk. Felteheten a csppsg most szmol be anyucinak arrl, hny embert is lt ma meg. Nagyjbl tz percig beszlgetnek, amikor az elf elkszn. Megleli az rzt, majd knnyeivel kszkdve elindul vissza Passwall irnyba. Zsebkendjvel trlgeti a knnyeit. Fia utna siet mg egy utols lelsre. "Ne, drgm, vigyzz, emlkszel mi trtnt legutbb?" Felteheten fjdalmas lehetett, hiszen az rz megll, s bs morgs kzepette visszastl a Kapu el. Az elf utoljra mg int egyet a fiacskjnak, majd vgleg tvozik. Hatalmas nagy szerencsnkre, egy vletlen mozdulattal elejti a zsebkendjt. (gy nem kell ellopni neknk) Tkletes! Felkapjuk a kendt, s a knnyeit belefacsarjuk egy kis vegcsbe. Hurr, meg van amirt jttnk.

A jelenet romantikus , de a happy end elmarad
A fogadban alszunk egy jt, majd reggel felkeressk Jayredet. A fegyverek kszen vannak. A csontokbl nylvesszket faragott, s tnyjt neknk hsz darabot. Ennyi elg lesz. Ebben a msodpercben jut esznkbe, hogy az junkat a lovunkon hagytuk, aki pedig kinn csorog Tamrielen, a portl eltt. De nincs gond, az szaki kzli, hogy a kocsmrosnl mindig van pr j s nylvessz. Ezeket legtbbszr a lemszrolt kalandorok hulli melll szedi ssze. Vesznk is tle gyorsan egyet. Ahogy mondani szoks, kszen llunk a harcra. Jayreddel a nyomunkban elindulunk a Kapuhoz. t kzben kzli, hogy idkzben jabb hangok hvjk, de most mr egyenes a Szigetek fell. Hamarosan megrkeznk. "Lehet hogy meghalunk, de sebaj" - tart lelkest beszdet az szaki. Van mg mit gyakorolnia a technikn.

Egy utols ellenrzs a fegyvereket illeten, s indulhatunk is...
A Jayredtl kapott csont nylvesszkre ntnk pr csepp knnyet, beclozzuk az rzt, s.... bumm. A nylvessz pontosan az rz mellkasba frdik. Lthatan meglepte a tmads, hiszen tntorog. Ekkor Jayred, erdei elfeket megszgyent gyorsasggal, ipari mennyisg nylvesszt zdt az rzre. Elkapjukat a kardunkat, s rrontunk a meglepett ellenflre. Nem kell sok neki, lthatan mr a knnycseppes nylvessz eldnttte a csatt. lettelen teste nagyot puffanva hull a fldre. "Tid a megtiszteltets, testvrem, hogy elvedd a kulcsokat" - szl tisztelettel az szaki. Lehajolunk, s akkor vesszk szre, hogy az rz testre KT darab kulcs van erstve. Eltesszk mindkettt.

Az rz holtban is elg flelmetes ltvny
Hirtelen a semmibl elbukkan kedvenc kamarsunk, Hasskill. "Nos, gy tnik sikerlt meglnd az rzt. Most mr belphetsz a Szigetekre. Taln feltnt, hogy kt ajt is van". Igen. gy, hogy az rz halott, kzelebb tudtunk kerlni a Kapuhoz, s gy mr tisztn kivehet, hogy kt kijrat van. "Egyik ajt a Mnia fldjre vezet, a msik a Dementira. Tvozhatsz brmelyiken keresztl. Br, a kt terlet teljesen klnbzik egymstl, abban egyeznek, hogy mindkett Sheogorath fennhatsga alatt ll. Ez az birodalma. Dementia a Birodalom sttebb rsze, ahol szinte gyerekjtk eltvedni, ksznheten a mocsaras atmoszfrnak, s nem utols sorban, a fldbl kill, srn sszentt gykereknek. Ha Dementiba indulsz, akkor javaslom utazz el Deepwallow vagy Fellmoor vrosba. Mnia ezzel ellenttben a Birodalom vilgosabb, sznekkel teli rsze. Laki nagy rszt Hale s Highcross vrosokban tallhatod. Ha pedig magt a Nagyurat keresed, akkor New Sheoth fel vedd az utad, s keresd t a Palotban. Ajnlom, hogy keresd fel t, fontos feladattal vr.
De egy dolgot ne feledj! Ahogy belpsz a Birodalomba, rkre megvltozol."

Dementia vagy Mnia? Jobb vagy bal? Stt vagy vilgos?
Megjegyzsek:
-
Ha Dementiba megynk elszr, akkor "Demoralize up to level 12 in 30 feet for 10 seconds on target" kpessget kapunk
-
Ha Mnin keresztl folytatjuk a kalandjainkat, akkor "Frenzy up to level 12 in 30 feet for 30 seconds" kpessget kapunk.
-
Az Kapu rzje gygytja magt harc kzben, vagyis ha egy md van r, akkor vessnk be mindent mr az elejn. Ha ugyanis elhzodik a harc, akkor nehz lesz legyrni, a folyamatos ngygyts miatt.
-
A knnycseppeket hasznlva az rz leszedhet jjal mr azeltt, hogy kzelharcra kerlne vele a sor. Sneak Attack tvolrl, majd gyorsan lvldzni a tovbb.
-
Csont fegyver vagy knnycsepp nlkl nem sok rtelme van nekimenni, ezek nlkl szinte legyzhetetlen.
-
Ha elfutunk, akkor egy id utn az rz felhagy az ldzssel, s visszamegy a Kapu el. Ugyangy nem kerget tovbb minket, ha beszaladunk egy kzeli hzba.
-
A kocsmrosn rul Bow-okat, gy azok is hasznlhatjk a nylvesszket, akik ms ranged attackhoz szoktak.
-
Fringe (a kezd terlet) nem hagyhat el, csak a Kapun t, vagy ha visszamegynk Tamrielre a portlon keresztl.
Kifejezsek a jtkban:
- Csont s Hs Kertje / Kert - Gardens of Flesh and Bones
- rlet Kapuja / Kapu - Gates of Madness
- a Kapu rzje / rz - Gatekeeper
- Reszket Szigetek / "Sziget" - Shivering Isles rviden
- Az rlet Fennskja - Realm of Madness
- Sheo - Sheogorath
- Palota - Palace
- Kamars - Chamberlain